äiti ja lapsi sylikkäin

Verkkovalmennus

Myrskyn sydän – kuinka pysyä rauhallisena lapsen saadessa raivarit

Haluat olla rauhallinen vanhempi, etkä halua enää huutaa ja hermostua lapsellesi. Mietit, onko se mahdollista.

Myrskyn sydän -verkkovalmennus on suunnattu sinulle, joka haluat löytää rauhallisia ja tietoisia toimintatapoja lapsen raivotessa. Olet kyllästynyt menettämään hermosi ja huutamaan lapsellesi. Haluat olla rauhallinen, hyvinvoiva ja tasapainoinen vanhempi. Olet valmis muuttamaan omia toimintatapojasi päästäksesi tähän tavoitteeseen.

Tällä kurssilla pääset tutustumaan mindfulnessiin ja siihen, miten se voi auttaa sinua tilanteissa, joissa hermosi ovat tiukilla. Läsnäolon ja pysähtymisen taito on tunteiden säätelyn perusta. Mindfulness on keino lisätä läsnäoloa, hyvinvointia ja myötätuntoa vanhemmuuteen. Kun mindfulness tulee osaksi arkeasi, sinusta tulee juuri sellainen vanhempi kuin haluat olla. Olet rauhallisempi, iloisempi ja jaksat perhearjen haasteissa paremmin.

Mitä sinä saat Myrskyn sydän -verkkovalmennuksesta?

Myrskyn sydän -verkkovalmennus kestää kolme viikkoa. Verkkovalmennus sisältää kirjallisen, tulostettavissa olevan aineiston viikon teemoihin liittyen. Lisäksi jokaiseen viikkoon kuuluu syventävä äänite ja kaksi mindfulness-äänitettä, joiden avulla saat itsellesi hyvinvointia ja joiden kautta pääset tutustumaan siihen, miten mindfulness voi auttaa sinua kohti rauhallisempaa vanhemmuutta. Halutessasi pääset mukaan suljettuun Facebook-ryhmään keskustelemaan valmennuksen aiheista.

Myrskyn sydän -verkkovalmennus sisältää valmennuksellisia kysymyksiä, joiden avulla pääset soveltamaan tietoa omaan perheesi tilanteeseen. Kysymyksiin vastaamalla saat uusia oivalluksia ja pääset tarkastelemaan nykyisiä toimintatapojasi ja luomaan uusia, toimivampia toimintatapoja. Valmennuksen jälkeen olet tosi paljon lähempänä niitä toiveita, mitä sinulla on perhe-elämästä, vanhemmuudesta ja omasta toiminnastasi.

Palautetta valmennukseen osallistuneilta

Kurssista oli kyllä tosi paljon hyötyä. Olen ennenkin yrittänyt olla läsnä ja hengitellä, mutta kurssin materiaaleista opin tekemään sen ns. oikein tai tehokkaammin. Äänitteet, etenkin vuorimeditaatio, on ollut ahkerassa kuuntelussa. Olen oppinut olemaan armollisempi itselleni, itse asiassa koko monen vuoden ajatustyöni vihanhallintani kanssa harppasi isosti eteenpäin, kun tajusin, ettei ne muutamat huonot hetket oikeasti vie pois sitä tosiasiaa, että suurimman osan ajasta olen hyvä äiti. Ja vain ihminen. Ja sen tajuaminen, että elää tässä hetkessä eikä jää märehtimään liikaa huonoja hetkiä, on ollut todella hyödyksi. Sanoisin, että parhaiten käytetty kurssiraha ikinä. Kiitos paljon siis!

Materiaalit ovat erittäin hyvät; kiitos, Heli. Olet todellakin onnistunut tiivistämään ihan täydellisesti kaiken olennaisen.

Myötätunto niin lasta kuin itseään kohtaan kolahti minuun syvästi. Olen opetellut itse antamaan myötätuntoa lapselle haastavissa tilanteissa ja nähnyt sen toimivan, nyt olisi sitten oman itsensä aika! Lisäksi konkreettiset rauhoittumisvinkit oli ihan loistava kokonaisuus, tuli olo, että siitä kyllä jokainen jotakin löytää.

Verkkokurssin jälkeen meillä on sujunut arki selvästi paremmin. Varsinkin kolmen hengityksen taktiikka oli minusta oivallinen, tunsin ihan selvästi miten koko kroppani rauhottui! Kurssin vinkit kieltämättä toimivat.

Ilmoittaudu odotuslistalle – valmennus on seuraavan kerran myynnissä keväällä 2018

Voit ilmoittautua Myrskyn sydän -verkkovalmennuksen odotuslistalle. Se ei sido sinua mihinkään, mutta saat tiedon ensimmäisten joukossa seuraavan verkkovalmennuksen alkamisesta. Lisäksi saat maaliskuun lopussa ilmaisen oppaan Miten olla huutamatta lapselle – 10 vinkkiä rauhalliseen vanhemmuuteen.

Tietosi ovat turvassa. Lue rekisteriseloste. Huom! Jos sinulla on Gmail, se ei aina näytä yrityssähköpostista lähetettyjä viestejä. Katso myös tarjoukset, mainokset ja roskapostikansiot.

Valmennusviikkojen sisältö

Viikko 1

Ensimmäisen viikon mindfulness-äänitteet ovat Hyväksyvän ja tietoisen läsnäolon harjoitus ja Hengitys lempeänä kosketuksena.

Viikko 2

Toisen viikon mindfulness-äänitteet ovat Nyt on näin ja Vuorimeditaatio.

Viikko 3

Kolmannen viikon mindfulness-äänitteet ovat Rauhoittuminen mieltä kiihdyttävässä tilanteessa ja Pieni hymy.

Lisää palautetta Myrskyn sydän -valmennuksesta

Kiitos ihanasta kurssista. Se näkökulma ja ne faktat mitä toit kurssissa oli huima ja ammattitaitoinen. Kurssilla oli tosi kivoja harjoitteita kuunneltavaksi, etenkin ihan ensimmäinen kosketti minua. Itse olin mielissäni lyhyistä ja ytimekkäistä teksteistä, jotka oli sen vuoksi helposti lähestyttäviä eikä niitä tullut heti mieli ohittaa. Olet super, rohkea, taitava!

Kokonaisuudessaan valmennus oli hieno! Pidin kovasti kunkin viikon lopussa olevista viikko-äänitteistä ja niihin liittyvistä mindfulness-harjoitteista. Viikkojen sisällöt oli jäsennelty hyvin ja selkeästi, niin että aiheet tukivat kokonaisuudessa toinen toistaan. Tärkeä viesti oli se, että meidän pitää vanhempina pitää hyvää huolta itsestämme kyetäksemme toimimaan hyvinä peileinä lastemme tunteille. Sain paljon käytännön ohjeita hallita omia ns. negatiivisia tunteita (mm. hengitys, aktiivinen kuunteleminen, itsemyötätunto). Parasta valmennuksessa oli hyväksyvä ja salliva ilmapiiri: negatiiviset tunteet kuuluvat elämään ja niitä voi oppia hallitsemaan. Haluan vielä sanoa: hienoa työtä, Heli!

Äänitteitä olen kuunnellut paljonkin, ja niistä on alkanut olla hurjan paljon apua. Hengityksen olen oitis ottanut käyttöön, ja se on tuonut tietoisen tauon aina. Vielä pitäis oppia nousemaan kunnolla tunteen yläpuolelle, tai siis, että huomaa sen tunteen, mutta antaa sen olla, mennä ja tulla (esimerkiksi suuttumus). Eihän heti voikaan osata täydellisesti, ja siksi olenkin hämmästynyt, miten nopeasti vain äänitteistäkin on ollut apua!

Kiitos hyvistä materiaaleista. Helillä on ihana kyky kirjoittaa tosi paljon tiukkaa faktaa lempeästi ja syyttelemättä.

Valmennus on seuraavan kerran myynnissä keväällä 2018.

Heli ja omenapuu

Hei, olen Heli Mäkelä. Olen kahden kouluikäisen lapsen äiti ja yrittäjä. Olen koulutukseltani sosionomi, toimintaterapeutti, ratkaisukeskeinen valmentaja/coach, mindfulness-ohjaaja ja Lasten Tunnetaito -ohjaaja. Omat lapseni ovat opettaneet minulle kaikkein eniten kiukusta, sen kohtaamisesta ja rauhallisena pysymisestä. Mindfulness on auttanut minua merkittävällä tavalla omassa vanhemmuudessani. Minusta on tullut kärsivällisempi, tasapainoisempi ja läsnäolevampi vanhempi. Haluan auttaa sinua vanhemmaksi, jonka ei tarvitse enää mennä vanhemmuuden mustalle puolelle. Haluan auttaa sinua tasapainoiseksi ja empaattiseksi vanhemmaksi, jonka pinna ei enää pala joka käänteessä.

Jos sinulle jäi jotain kysyttävää, kerron mielelläni lisää. Ota yhteyttä: heli@kasvuntaika.fi.

Nähdään valmennuksessa!